El connectivisme és l’aplicació dels principis de la xarxa (network) a l’aprenentatge, on conèixer és fer connexions i aprendre és construir xarxes.
El cervell és una jungla i cada persona crea els seus patrons per interpretar el món (Lederman) . La funció de l’escola és preservar la curiositat (que és innata) i aportar múltiples capes sensorials i experiencials perquè els nens puguin fer connexions i construir la seva pròpia visió del món. Aquest aprenentatge no es pot fer escoltant. Si hi intervenen les emocions aquesta construcció és més fàcil.
Respon a les preguntes: com donar coherència a un món fragmentat? com preservar la lucidesa?
L’aprenentatge en xarxa es dóna a tres nivells
(Font: Connectivism):
- Xarxa neuronal-biològica
- Xarxa conceptual (Ausubel= les connexions creen significats)
- Xarxes externes-socials.
Vídeo vist al bloc de Jordi Jubany
Traduït al castellà a dotsub.
Entrevista a Roger Schank (Eduard Punset, Redes)
Curs online sobre connectivisme (Universitat Manitova, Canadà)
Passos:
- Recerca amb el google scholar
- Marcadors socials
- Recerca als blocs. Redacció de comentaris.
- Sindicació als blocs que interessen
- Creació del propi bloc
- Recerca a podcasts (Itunes8). Accés als millors professors de tot el món.
- Recerca de documentals, vídeos.
- Vídeoconferència amb tal expert (Skype).
- Creació d’un producte (llibre de text virtual/ vídeo/ wiki/voice thread).
El professor/a ensenya:
- Com construir xarxa
- Arquitecte d’aprenentatge (guia per quan l´alumnat s´atasca)
- Modelatge. Com comunicar-se. Com demanar ajuda als experts
- Com diferenciar informació i propaganda?
- Com vetar certa informació
- Com convertir la recerca en una cacera de tresors
- Com organitzar la informació.
Cita:
Omplir la biblioteca del Congrés dels EUA amb 29 milions de llibres, 12 milions de fotografies i 57 milions de manuscrits ha suposat una tasca que ha durat dos segles. Ara el món genera una informació similar digital 100 cops al dia.
Post llegit 6474vegades