- Les Comunitats d’aprenentatge es defineixen com un projecte de transformació social i cultural d’un centre educatiu i del seu entorn (Valls 2000:8). Un dels elements fonamentals dins les Comunitats d’Aprenentatge és la participació de tota la comunitat educativa, familiars, professorat, voluntaris, etc. Amb un objectiu compartit: no estar socialment exclosos a la societat de la informació. Font: CEIP Alberich
Definició. Article de Jesús Gómez Alonso, professor de l´UB i membre del CREA.
Adreces imprescindibles:
- Comunidades de aprendizaje
- Red de Comunidades de Aprendizaje
- Presentació de Lídia Puigverd
- IES Mungia. Vizcaya. Presentació.
- Projecte Atlàntida (Moviment per una escola democràtica originat a Canàries el 1996, avui té 25 centres educatius a Canàries, Catalunya, Navarra, Madrid, Andalussia, Extremadura, València, Navarra, Astúries i Ceuta). Té materials propis sobre ciutadania i democràcia.
- Escola d´adults La Verneda-Sant Martí
- CEIP ALBERICH I CASAS
- Escola infantil de Villaconejos (Madrid), article de EL PAÍS.
- Accelerated Schools (EUA): són cooperatives-escoles que funcionen a partir de projectes elaborats a partir de la pregunta: quina escola somniem?. Es reconeixen els diferents talents tant d’alumnes com de pares, mestres i comunitat.
- School Development Program (EUA), és el programa més antic en el que s´han inspirat les AS. Es situen en barris conflictius i proven de resoldre els conflictes des d’un enfoc comunitari. Es rebutja qualsevol intent d’imposar baixes expectatives a les persones excloses.
- Success for All (EUA), xarxa d’escoles centrades en aconseguir l’excel·lència per alumnes de barris amb alt risc d’exclusió social.
Post llegit 7499vegades