Nivells: Primària, ESO, Batxillerat, Adults, Professorat.
Durada: 30 min.
Objectius: – Conèixe’ns millor. Aprendre els noms. Relaxar-nos, crear bon clima.
Una experiència: Al CEIP Son Ferrer (Mallorca) tenen una comissió encarregada de crear bon clima de Claustre. El seu costum és practicar primer en Claustre les dinàmiques que llavors s´apliquen a les aules. Els resultats són molt bons.
Procés:
Abans de començar consensuam una senyal de silenci, per exemple, quan el professor alça la mà els alumnes també ho faran formant una cadena de mans i quedant en silenci.
Dibuixem la silueta de la mà a un full blanc. No hi posem el nom. El docent hi participa com un més.
- Dit petit: Què m´agrada més d´aquesta assignatura?…. o L´assignatura que més m´agrada i per què?
- Anular: una afició personal
- Cor o mitger: una qualitat positiva
- Índex: una situació en la que aprenc millor
- Polze: un ésser viu amb el que m´identific
Entreguem el full al mestre. Les mescla i les torna a repartir, de manera que ningú té el seu.
Fonts:
- Pilar Etxebarría
- Forma part del grup de dinàmiques de “Parelles que comparteixen dretes” de Spencer Kagan
- CEIP Son Ferrer (Mallorca)
Post llegit 9433vegades