Reunió d´inici de curs. Objectius
A) Parlar sobre què pretenem, i què esperam (el mestre, els pares, el fill): com ajudar els fills a desplegar-se?
B) Aconseguir que els pares que miren l´escola des de la distància es sentin necessaris. Atendre especialment les famílies que solen tenir el record d´una escola que no anava per ells. El punt de vista de tots és necessari i vàlid.
Elements que formen part de la sessió
- La mestra es presenta
- Estimular la participació dels pares i mares. Si a una reunió no hi ha intercanvi, tant els pares com la mestra surten d´ella amb les seves idees prèvies intactes, i així és com alguns pares deixen d´assistir-hi. S’han de preparar estratègies per recopilar les opinions i expectatives de tots. Veure doc word. Preguntes que els mestres han de fer als pares.(Peter Senge)
- Fer-hi participar els alumnes. Els alumnes preparen la reunió de pares i mares
- Nati Bergadà: Estratègies per a preparar una reunió d´inici de curs inoblidable
Exemples
Carlos Páez, 5è de primària. Tarragona. Setembre 2014
Aitor Lázpita, professor de llengua d´ESO de l´IES NAZARÍ de Salobreña (Granada)
La relació família-escola per afavorir l´èxit escolar. Josep M. Carbó. IES de Sils.
Hermós relat de la reunió de pares i mares de 2n de primària. Jaume Olmos.
Llocs on trobar recursos
Pinterest. Reunió de pares i mares
A Slideshare hi trobareu molts PPT de reunions de pares i mares de tots els nivells educatius (infantil, primària, secundària)
Continguts
Què pensen els vostres fills sobre l´escola?
Les respostes són tan polides com aquestes
El clima de l´aula i la forma de fer les classes
– Com prepares les classes? Com són les classes? Quines metodologies empres? A què dones més importància?
– Quin temps destines al treball cooperatiu, el treball individual o l’exposició magistral?
– Com treballeu les emocions?. Vídeo de l´escola del Sr. Kanamori (Japó), subtitulat. Començar pel minut 6:50. http://www.youtube.com/watch?v=-T7TL9OLjDE&feature=related
El grup classe
– Què és el millor del grup que tens? Què s´ha de millorar?
– Com poden participar els pares?.
El centre
– Com esteim organitzats? Com us coordinau amb els altres mestres i com voleu integrar les famílies?
– Com aprenem els mestres? Com poden aprendre els pares?
Les CB. Què són i quins canvis suposen?
– Què són les CB. Vídeo de 5 minuts de Zabala.
– Quins canvis suposen?. Vídeo de 3 min. (Escola Jacint Verdaguer)
– Les escoles del futur han de tenir en compte els canvis socials: Vídeo 5 min. Did you know?