L’aprenentatge de la lectura i escriptura a educació infantil i cicle inicial s’havia fet fins fa uns pacs anys predominantment des d’un enfocament global o analític (a partir de la lectura del nom propi i del dels companys). Ara bé, és un fet demostrat per la neurociència i la psicologia evolutiva actual, que és imprescindible combinar aquest enfocament amb el sintètic (consciència fonològica) atès que la comprensió oral és la base d’aquest procés. Però com estimular la motivació per descodificar paraules tot combinant ambdues línies?
Fonts emprades:
Adams Marylin J., Foorman Barbara R., Lundeberg Ingvar, Beeler Terri, Phonemics Awareness in Young Children.
Carbonell García i altres, El treball en la consciència fonológica. Generalitat valenciana. Conselleria d’Educació.
Departament Educació, Jocs per estimular la consciència fonològica, Generalitat de Catallunya (2019).
Lecto, Web amb jocs lingüístics per alumnes amb dislèxia.
Queralt, Enric. Llegir més enllà de les lletres. Pagès Editors, 2014.
Post llegit 474vegades