Actualitzat el 16/04/09
Recursos classificats per fases didàctiques
Fase 1. Connectar amb els coneixements previs i analitzar el problema (context).
Fase 2: Introduir nous coneixements
- Si són els/les alumnes els qui han de cercar la informació. Suports (Scaffold=bastida) per al moment de rebre la informació (Carme Barba).
- Si la informació és introduïda pel mestre/a:
Exposició magistral?. Quan, com i per què? Power point.
Un exemple magistral. Benjamin Zander, músic.
Exposició magistral. Instrucció directa. Curs XTEC. Exemples.
Al centre Jacint Verdaguer hi dediquen un 25% del temps. L´anomenen 3 R (Reading, Writing, Arithmetics)
Dinàmiques de grup (document word)
- En els dos casos:
Recursos TIC útils (vídeos, presentacions, podcasts…)
Fase 3: Estructurar els coneixements
A través del treball sistemàtic.
A través de l’autorregulació i la correcció dels deures en parella (Neus Sanmartí, filmines 31 a 50)
A través del treball cooperatiu.
Exercicis online classificats per matèries (Centre Jacint Verdaguer)
Braintraining online per treballar les àrees instrumentals (bloc de Carlos Soler)
Consulteu també la pestanya DIRECTORIS que conté molts recursos classificats per matèries.