La seqüència didàctica per aprendre a escriure no es limita a A) Planificar 2)Produir 3)Revisar. Sinó que s´inicia amb la comprensió (1) (=ser capaços d´identificar models que ens ajuden a escriure) i passa pel modelatge, l´escriptura compartida i l´escriptura guiada abans de desembocar en l´escriptura independent, moment durant el que els alumnes ja poden A)Planificar, B)Produir i 3)Revisar, sense ajuda.
La motivació i el nivell d´aprenentatge dels alumnes milloren si feim una avaluació formadora integrada dins els procés d´ensenyament.
1. Comprendre. Escriure a partir de models
2. Modelatge
3. Escriptura compartida
4. Escriptura guiada
5. Procés d´expressió escrita individual
6. Productes que poden fer els alumnes
Fonts emprades
(1) Camps, A. (2003): Seqüències didàctiques per aprendre a escriure, ed. Graó. Proposa tres moments: A) Preparació (formulació del projecte) B) Realització Inclou: Escriptura (Planificar, Textualitzar, Revisar) + Sistematizació de continguts (cercar informació, comprendre)+ Avaluació C) Avaluació final de la tasca i dels aprenentatges .