En el futur augmentarà el nombre de famílies que optarà per escolaritzar els fillets a casa, com ha fet Roger Schank amb els seus néts, en contra de la pressió social i la desconfiança, que aniran disminuïnt amb el temps. Els centres educatius que millor s´adaptaran al futur seran els que fomentaran un aprenentatge personalitzat.
Els informes (Hawkins, OCDE) adverteixen sobre les tendències de futur en educació. Que les famílies reivindicaran de cada vegada més, mètodes educatius que permetin als fillets desplegar la seva curiositat, la seva singularitat i les seves múltiples intel·ligències. Veure aquí el vídeo d’un programa de la sexta sobre homeschooling. El llibre de Laura Mascaró, Educación y libertad, sobre homeschooling, confirma el que
I plataformes per aprendre online com WIZIG O SCLIPO són exemples del que ja està passant.
Espais en línia on les persones de qualsevol edat i a qualsevol moment, des de casa, l´escola, o la platja, poden assistir a cursos -o penjar-los- sobre el tema que més els interessi. La ubiqüitat de l´aprenentatge.
La conseqüència: les escoles, les universitats, els professors es transformaran.
La realitat: de moment només les èlits manegen els PLE (Personal Learning Environment). Per la massa, el perill de la macdonaldinatzació de l’educació (Facebook, Twenti…). Per al professorat, el perill d´ensenyar a manejar eines TIC (cacharización, diu A. Ezeiza) o -encara pitjor- emprar llibres digitals, per evitar entendre d´una vegada que l´únic que importa és ensenyar els alumnes a manejar la xarxa per seguir el fil de la seva curiositat.
El futur és aquí. Mai com ara havíem tingut tan bones condicions per aprendre.
Post llegit 6615vegades
Hola Guida, el teu blog es genial. Gràcies per citar els blogs de Elías i gràcias pels teus cometaris. M’encanta coneixer gent nova dins de aquest mon. Molts besets!!!