M’interessa la relació que hi ha entre la manera d’organitzar els horaris escolars i els deures. Copiï-aferr aquestes paraules del director d´una escola de Nova Zelanda:
“Demanem als professors que donin deures només quan és necessari, no perquè es sentin obligats a fer-ho. Si realment desitgem que tenguin una vida saludable i agradable a les seves llars i als seus barris, i puguin desplegar els seus interessos, necessiten temps. La nostra feina consisteix en fer-los tenir ganes d´aprendre, no fer-los fer feina fins a l’esgotament. Estar molt ocupat i estressat és una recepta ideal per odiar l´educació, l´aprendre, l´escola. El nostre objectiu és que vulguin aprendre per gust”
Aquesta cita prové d´una investigació sobre els horaris escolars dels països referents en organització escolar. Nova Zelanda i Finlàndia, amb uns horaris molt semblants. A Finlàndia alternen 45 min de classe i 15 min de pati.
Quina és la millor manera d´organitzar els horaris si volem treballar competències? Quins criteris hem de seguir? Com protegir a través de l´horari el desenvolupament professional i el desig d´aprendre dels docents?
Com aconseguir el ritme tranquil que demana l’aprendre per gust i una avaluació formadora? Fins on esteim disposats a canviar?
Post llegit 11800vegades